Nomineret til årets konferencecenter 2019

Ekstra hård kamp om prestigefyldt pris

Der plejer at være fem nominerede til den eftertragtede titel som Årets Konferencecenter. Men i år er der seks. Det er symptomatisk for en tid, hvor prisen er særdeles eftertragtet og kampen om kundernes gunst er intensiv.

Det skyldes dog ikke det stigende antal partnere i sammenslutningen, men simpelthen at to af hotellerne har fået nøjagtigt samme NPS-score. NPS står for Net Promotor Score og er en internationalt anerkendt målestok for kundetilfredshed og -loyalitet. Og NPS er altså også grundlaget for nomineringerne til Årets Konferencecenter.

De nominerede i 2019 er:

• Bautahøj Kursuscenter og Hotel
  • Hotel Svendborg
  • Hotel Vejlefjord
  • Pharmakon Konferencecenter
  • Rungstedgaard
  • Severin

Grundlaget for kåringen er de tusindvis af evalueringer, som konferencegæsterne hvert år udfylder på de enkelte hoteller, konferencesteder og andre venues i partnerkredsen. Men evalueringerne er ikke kun vigtige for at finde frem til, hvilket konferencested skal kåres som årets bedste, forklarer direktør i Danske Konferencecentre, Marlene H. Sylvester-Hvid:

“De enkelte konferencesteder bruger selvfølgelig evalueringerne til at prioritere, hvad de bør forbedre, og hvad de bør gøre mere af. Vi bruger dem derudover til at målrette vores indsats og service i forhold til partnerne og til at udvikle indholdet i vores kundevendte arrangementer,” siger hun.

Danske Konferencecentre er nemlig meget mere end en bookingportal og sparringspartner for travle mødeplanlæggere. Sammenslutningen afholder en lang række netværksmøder og andre arrangementer, hvor konferencesteder og kunder mødes for at udveksle erfaringer og idéer.

“Vi har et meget stærkt sammenhold i partnerkredsen. Samtidig med at vores partnere selvfølgelig konkurrerer om de samme kunder, vælger de at samarbejde om at gøre hinanden bedre. Som katalysator for det samarbejde kan Danske Konferencecentre for alvor gøre en forskel for de enkelte venues, og det kommer gæsterne til gode i sidste ende,” forklarer Marlene H. Sylvester-Hvid.

Du kan læse mere om de enkelte nominerede på dkbs.dk. Kåringen finder sted den 24. april.

Kontakt

For yderligere oplysninger kontakt gerne Marlene H. Sylvester-Hvid på +45 26 77 18 32.
Vil du høre mere om Hotel Svendborgs nominering eller have en personlig kommentar?

Tom Pelle Jensen
Direktør
Telefon +45 40 96 15 55

Fakta om Danske Konferencecentre

Danske Konferencecentre blev stiftet i 1990 med det primære formål er at formidle kontakt mellem kunder, der ønsker at afholde møder, konferencer og andre større arrangementer og en række nøje udvalgte møde- og konferencesteder i Danmark.

Kunderne får gratis, hurtig og uforpligtende rådgivning og planlægningsservice. Danske Konferencecentre har mere end 100 partnere over hele landet, og både sammenslutningen og antallet af partnere er i kraftig udvikling.

Nomineret Konferencecenter 2019